TEMATSKE KNJIŽICE
Namen programa
Spodbujanje branja v vrtcu je ključno, saj razvija otrokovo besedišče, domišljijo in ljubezen do knjig, kar vpliva na uspešnost pri kasnejšem učenju. Z zgodnjim stikom s knjigami otroci pridobijo osnovne predbralne spretnosti, ki so temelj za tekoče branje in razumevanje besedil v šoli.
V sodobnem času se vedno pogosteje srečujemo z vprašanjem, kako otroke pritegniti k branju in jih spodbuditi k oblikovanju bralnih navad, ki bodo imele dolgoročen vpliv na njihov razvoj. Program, ki ga izvajamo v skupini predšolskih otrok, temelji na pripravljanju tematskih knjižic, ki so povezane s skupino, krajem, kjer otroci bivajo, in različnimi temami, ki jih obravnavamo v vrtcu. Program spodbuja otroško radovednost, raziskovanje in razvoj bralnih navad.
Družinsko branje ima ključno vlogo pri razvoju otrokovega besedišča, domišljije, koncentracije in socialnih veščin. Skupno branje povezuje družinske člane ter ustvarja prijetne rituale, ki pozitivno vplivajo na otrokovo emocionalno varnost in kasnejši odnos do branja in učenja.
Ciljna skupina
Program je namenjen predšolskim otrokom ter njihovim družinam. Posredno nagovarja starše, saj jih spodbuja k aktivni vključenosti v otrokovo bralno izkušnjo.
Potek programa
Glavna usmeritev programa je priprava tematskih knjižic, ki jih ustvarjamo v povezavi z aktualnimi projekti in dejavnostmi v vrtcu. Knjižice vključujejo zgodbe, povezane s skupino in krajem, kjer otroci bivajo, pogosto pa vsebujejo tudi različne naloge: uganke in zemljevide, s pomočjo katerih otroci raziskujejo okolico in odkrivajo skriti zaklad… Tak način branja povezuje otrokov vsakdan s pripovedjo in mu omogoča aktivno vlogo v zgodbi.
Posebnost knjižic je, da so prilagojene otrokom – uporabljena so imena otrok in lokalne značilnosti, ilustracije pa prikazujejo znane kraje in objekte. Ilustracije smo izdelali s pomočjo programa Canva, besedila pa oblikujemo sami.
Eden izmed primerov tematskih knjig je tudi rojstnodnevna knjižica, ki jo pripravimo za vsakega posameznega otroka ob njegovem rojstnem dnevu. Glavni junak zgodbe je slavljenec, ob njem pa nastopajo tudi njegov najboljši prijatelj ter ostali otroci iz skupine. Ker se skupina imenuje “Mavrica”, je v zgodbo vključena mavrična tematika, ki se simbolno prepleta z otrokovo posebnostjo in edinstvenostjo. Po zaključeni izdelavi in ob rojstnem dnevu otroku podarimo knjižico kot trajen spomin in spodbudo za branje doma.
Rezultati programa
Program je prinesel vrsto pozitivnih rezultatov:
- Otroci z navdušenjem sprejemajo knjižice, saj jih prepoznajo kot nekaj posebnega in dragocenega.
- Staršem pošljemo kratko anketo, v kateri predstavijo svoje odzive in odzive otrok na knjižico. Starši poročajo, da večkrat posežejo po knjigah, saj otroci prepoznavajo sebe, svoje prijatelje in znane kraje v zgodbah.
- Krepi se povezanost med otroki v skupini, saj v knjigah prepoznavajo sebe in svoje prijatelje.
- Spodbujanje družinskega branja vpliva na razvoj besedišča, pripovedovalnih spretnosti in domišljije.
- Otroci tematske knjižice pogosteje vzamejo v roke, saj jih zanimajo ilustracije in vsebine, ki so jim blizu.
Z inovativnim pristopom priprave tematskih knjig smo ustvarili program, ki spodbuja ljubezen do knjig, krepi vezi med otroki in družinami ter prispeva k otrokovemu celostnemu razvoju. Osebne knjige niso le spomin, temveč tudi ključ do vzpostavitve trajnih bralnih navad v družinah.