PISKER, KUHAJ!

Ker nam je tema letošnjega tedna kulturne dediščine( v nadaljevanju TKD) bila zelo zanimiva smo se odločili, da bomo dejavnosti iz TKD nadaljevali skozi celo šolsko leto. Naslov projekta, ki bo potekal od septembra 2021 do maja 2022 smo poimenovali PISKER, KUHAJ!

V okviru TKD je dogodek objavljen v brošuri, ki jo je izdal Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije. Brošure bodo v omejenem številu na voljo ob vhodu v vrtec.

  • Otroci bodo spoznali ČEŠKO PRAVLJICO LONČEK, KUHAJ! Pravljica bo služila kot motivacija za vse nadaljnje dejavnosti povezane s projektom. K sodelovanju bomo povabili tudi starše otrok. Skupaj z otroki in njihovimi starši bomo zbirali stare recepte po katerih so nekoč pripravljali jedi naši predniki. Otroci se bodo seznanjali s kulturno dediščino naših prednikov, s pridelavo in predelavo živil. Kuharice nam bodo nekaj jedi tudi pripravile, da jih bodo otroci lahko okušali.
  • Odpravili se bomo do stare cimprače, kjer bomo spoznali črno kuhinjo.
  • V tednu pred TSZ bomo spoznali kako spečemo kruh in kako so ga pekle naše babice. Seznanili se bomo s sestavinami za kruh in pripomočki, ki jih potrebujemo pri peki kruha.
  • V mesecu decembru bomo raziskovali praznične jedi, navade in šege naših prednikov ob praznikih.
  • Spoznavali bomo narečne besede jedi in pripomočkov.
  • Izdelali si bomo pustne kostume na temo PISKER, KUHAJ! in se odpravili na pustno povorko po Podgorcih.
  • Ob svetovnem dnevu zdravja bomo raziskali kako so nekoč poskrbeli za svoje zdravje.
  • V mesecu maju 2022 bomo zaključili projekt z razstavo v prostorih vrtca in izdali kuharsko knjigo.

Namen projekta:

  • Otroci na zanimiv ter prijeten način in z lastno aktivnostjo začnejo spoznavati jedi naših prednikov in dojemati, da se priprava in poimenovanje jedi v času spreminjajo.
  • Otrokom približati naše okolje in spoznavati hrano značilno za našo okolico.

Cilji projekta

  • Otrok spoznava značilnosti okolja, ki so pomembne za naš kraj.
  • Otrok spoznava, da na njegovo zdravje vpliva okolje in on sam.
  • Otrok spoznava lokalne pridelovalce hrane in pridelke v naši okolici.
  • Otrok spoznava različna poimenovanja hrane in s tem bogati besedni zaklad.
  • Otrok obišče cimpračo in se seznani s črno kuhinjo.
  • Otrok se seznanja s postopkom pridelave kruha.
  • Spozna praznične jedi ob praznikih.
  • Otroke spodbuditi k poznavanju prehranskega dela naše naravne in kulturne dediščine.
  • Otrokom omogočiti delen vpogled v našo preteklost. 
  • Otrok razvija predstavo o predelavi hrane.
  • Otrok v vsakdanji komunikaciji posluša jezik in je vključen v komunikacijske procese z otroki in odraslimi in ob tem si širi besednjak, narečne in stare izraze za poimenovanje jedi in pripomočkov.
  • Otrok spoznava različne načine zbiranja informacij.
  • Otrok sodeluje pri oblikovanju kuharske knjige.
  • Otrok sodeluje pri pripravi končne razstave.

Koordinator: Andreja Žnidarič