ERASMUS DNEVI 2020

ERASMUS DNEVI 2020

15.-17.10.2020

V VRTCU PODGORCI SMO ERASMUS DNEVE 2020 OBELEŽILI S SOCIALNIMI IGRAMI. IZVAJALI SMO JIH ZNOTRAJ MATIČNIH SKUPIN.

Cilji:
• Izboljšanje kakovosti medvrstniških odnosov – status otroka in dinamika komunikacije,
• izboljšanje socialnih spretnosti, samovrednotenja in zaupanja vase,
• doseganje in nadgrajevanje psihosocialnih kompetenc na področju čustvenega in socialnega razvoja,
• spodbujanje prosocialnega vedenja in moralnega presojanja.

S pomočjo socialnih iger pri otrocih razvijamo POZITIVNO SAMOPODOBO:
• Igre sprostitve,
• igre razumevanja,
• govorni in negovorni znaki.

In usvajanje SOCIALNIH VEŠČIN:
• igre predstavljanja in spoznavanja,
• igre razlik in podobnosti,
• igre skupinske identitete in pripadnosti,
• igre sodelovanja,
• igre reševanja sporov.

V skupini SONČKI
so se v okviru E+ projekta igrali socialno igro »MALA MIŠKA JABOLKO IMA, A JE NIMA SAMO ZASE…«. Pri izvajanju igre so se skupaj z malo miško najprej posedli na stole v krogu, kar je za malčke 1. starostnega obdobja bil kar velik izziv.
Igrali so se socialno igro »Mala miška jabolko ima, a je nima samo zase…«

V skupini IGRALNICA GOSENICE TINKE
so se otroci seznanili z igrami:

BALONČEK POČI
Otroci se primejo za roke in naredijo krog. Stopijo čim tesneje skupaj, da predstavljajo prazen balon. Vsi naenkrat začnejo napihovati balon – pihati. Pihajo počasi in pri tem širijo krog. Ko se ne morejo več držati za roke, balon poči in otroci popadajo na tla.

MIŠKA SPI
Otroci sedijo v krogu. Eden izmed otrok je miška in se uleže na sredini kroga in zaspi.
Vzgojiteljica z otroki vodi besedno igro: Miška spi in nič ne vidi.
Miška spi in nič ne sliši.
Miška se zbudi.
Ob besedah »Miška se zbudi« otrok v sredini kroga vstane, in reče: »En, dva, tri! Miška zdaj si ti, (ime otroka)!« in pokaže na enega izmed otrok. Ta gre v sredino in igra se ponovi.

JAZ SEM MALI MUCEK
Pripomočki: majhna žogo.
Otroci sedijo v krogu. Izbranec, ki začne igro ima v rokah žogo in izgovarja besedilo: »Jaz sem mali mucek žogico imam, pa je nimam samo zase, tebi (ime otroka) jo podam«.

KOGA POGREŠAMO?
Pripomočki: rjuha
Otroci skačejo po prostoru. Ob določenem znaku se usedejo na določen del igralnice. Vzgojiteljica enega izmed otrok pospremi do prostora za rjuho. Otroci ugotavljajo, koga pogrešajo, kdo je za rjuho.

ISKANJE SKRITEGA PREDMETA
Pripomočki: posnetek zvoka oglašanja živali
Otroci gredo iz igralnice, vzgojiteljica medtem skrije predmet (ki zvočno ponazori oglašanje živali). Ko se otroci vrnejo, iščejo predmet.

V skupini IGRALNICA PETRA ZAJCA
smo izvajali socialne igre:
STOL NA MOJI DESNI JE PRAZEN Prvo igro smo izvedli tako, da smo sedeli v krogu in da je sodelujoči s praznim stolom na svoji desni strani povabil v goste prijatelja.

Druga igra je bila »OSLIČEK, KDO TE JAHA?«. Izbrani je moral z zavezanimi očmi ugotoviti, kateri od udeleženih v igri ga je prijel za ramena in vprašal: »osliček, kdo te jaha?«. Naslednja igra je bila podobna, saj je izbrani z zavezanimi očmi povedal, kdo ga je poklical po imenu.

UJEMI ŽOGO: Sledila je igra s podajanjem žoge. Sodelujoči je pri tem izrekal besedilo, da nima žoge samo zase in da jo bo podal prijatelju, katerega je poklical po imenu. Vse igre smo izvedli tako, da smo sedeli na stolih v krogu.

KDO SE SKRIVA SPODAJ? Nazadnje so udeleženi bili gozdne živali, ki so se prosto sprehajale po gozdu – igralnici. Ko so ob zvoku tamburina šli spat, nam je eden izginil v medvedov brlog in ko so se prebudili, so morali ugotoviti, kateri. Vzgojiteljica ga je skrila pod veliko rjuho. Hitro so sprevideli, kako na lažji način priti do rešitve in začeli na skrivaj opazovati, katerega bo vzgojiteljica skrila.
Vsi sodelujoči otroci so uživali, vsekakor pa so tovrstne igre v vrtcu dobrodošle, saj lahko pripomorejo k izboljšanju medosebnih odnosov ali preprečevanju socialne izoliranosti.

V skupini NAVIHANCI

spoznavamo in se igramo igre, ki so otrokom zabavne, jih spodbujajo k sodelovanju, govoru.

Nekaj iger:

  • JAZ NISEM ZELENI KROKODIL-JAZ SEM…(otrok pove svoje ime),
    -MOJE LASTNOSTI-vsak pove kaj mu je všeč, kaj ga jezi, žalosti, ga moti…
    -KAJ BI STORIL? (otrokom postavljam v različne situacije, sami pa povedo, kaj bi storili oni. Na primer nekdo je padel-kaj bi naredil…)
    -OSLIČEK KDO TE JAŠE IN SLEPA MIŠ (prepoznavanje preko tipanja, glasu).

V skupini MAVRICA

smo se v tem tednu igrali različne socialne igre:

STOL NA MOJI DESNI STRANI JE PRAZEN:
Otroci se usedejo v krog tako, da je en stol med dvema otrokoma prazen. Prvo otroci določajo položaj levo – desno. Nato otrok, ki ima stol na desni strani prazen povabi prijatelja, da prisede k njemu. Povabi ga tako, da izreka besedilo » STOL NA MOJI DESNI STRANI JE PRAZEN, ŽELIM, DA K MENI SEDE…« in pokliče prijatelja k sebi. Pomembno je, da otroka pri igre vzpostavita očesni stik in uporabljata vljudnostne izraze: hvala in prosim. Naslednji otrok, ki ima stol na desni strani prazen nadaljuje igro.

KLOBČIČ VOLNE
Otroci sedijo v krogu. Prvi (vzgojitelj) prime za konec klobčiča volne, ( ker je bil 16. 10. dan hrane je vsak povedal svoj najljubši sadež) izreče besedilo: KLOBČIČ VOLNE JAZ IMAM. KOMU NAJ GA DAM? TEBI DRAGI- A __, KER TE RAD-A IMAM. Klobčič volne po tleh po kotali do otroka, ki je na vrsti naslednji. Igra se nadaljuje dokler niso med seboj povezani vsi otroci.

KOŠARA SADJA
Otroci postavijo stole v krog in sedejo. Vedno je en stol manj kot je otrok. Vzgojitelj jih razdeli v skupine: jabolko, hruška, sliva. Vzgojitelj v sredini kroga zakliče »JABOLKA«,
takrat se na stolčkih izmenjajo vsi otroci, ki so jabolka, ko zakliče »SLIVE« se na stolih izmenjajo slive, ko zakliče »HRUŠKE« se na stolih izmenjajo hruške, lahko pa zakliče tudi » KOŠARA PADE« takrat se izmenjajo vsi otroci. Otroci si tako izmenjujejo mesta in vedno eden izmed njih ostane brez stola, ta nadaljuje klicanje sadežev.

Strokovne delavke vrtca.