RAZISKUJMO GOZD
Tudi letos smo se odločili, da obeležimo ERASMUS dneve. Namen aktivnosti ERASMUS dni je predvsem širiti pozitivne učinke programa Erasmus+ in ozavestiti pomen mednarodne mobilnosti, mednarodnega sodelovanja in znanja, s katerim izboljšujemo kakovost izobraževanja. In vse to nam je v ERASMUS dnevih v našem vrtcu tudi uspelo.
Tema letošnjih E+ dni je bila vključevanje in raznolikost, digitalna transformacija, okoljevarstvo in boj proti podnebnim spremembam, participacija v družbi. V našem vrtcu skozi vso šolsko leto spoznavamo pomen gozda in otroke seznanjamo z njegovimi dobrinami.
Odločili smo se za temo RAZISKUJMO GOZD. Z našo temo smo se pričeli ukvarjati že takoj v začetku tedna. Naša ciljna dejavnost je bila igra in druženje otrok v gozdu. Druženje in povezovanje otrok v gozdu in naši gozdni igralnici nam je z različnimi dejavnostmi uspelo.
Z vzgojiteljicami smo oblikovale dejavnosti, povezane s škratom v gozdni igralnici, ki so potekale skozi ves teden. Tako so v starejših skupinah preko zgodbe lutk Mihca in Nežike in njune zgodbice spoznali škrate. Poslušali so zgodbo o tem, kaj se jima je zgodilo v gozdu, ko sta nabirala gozdne jagode. V gozdu sta spoznala nagajive škrate in z njimi postala prijatelja. V dogajanje je vključenih veliko pesmic, katere so otrokom že bile znane. Najbolj sta jih pritegnili pesmici MARKO SKAČE (slovenska ljudska ) in KO SI SREČEN. Otroci so se z lutkami tudi poigrali in odigrali prizore iz zgodbe. Presenetil jih je poštar v vrtcu, ki je prinesel pismo v mavrični kuverti. Pismo je napisal gozdni škrat, ki se mu je zgodila huda nesreča. Gozdni delavci so požagali drevo, ki je stalo v naši gozdni igralnici. V tem požaganem drevesu je gozdni škrat imel svoj dom. Zelo se je prestrašil in zbežal v notranjost gozda ter se izgubil. Otroke smo motivirali k razmišljanju o tem, kako lahko pomagamo škratu, kaj lahko naredimo… Otroci so bili zelo domiselni in so predlagali, da bi lahko šli v gozd in mu zapeli pesmico, ga poiskali in ga odnesli v gozdno igralnico ter mu naredili nov dom. In prav vse to je pisalo v zaključku pisma, ki nam ga je poslal škrat. Otroke je prosil naj ga poiščejo in odnesejo v gozdno igralnico ter mu naredijo novo domovanje. Otroci so razmišljali še dalje, kako bi mu lahko izdelali dom. Povedali so, da z vejami, palicami, listki, mahom, lubjem… Vsak izmed otrok je naredil tudi svoj načrt za škratov dom. Načrt so narisali z lesenimi barvicami. Otroci so bili pri izdelavi načrtov zelo ustvarjalni. Dogovorili se smo, da bodo otroci naslednji dan odšli v gozd in poiskali ustrezen prostor za škratovo domovanje.
Najprej so si pripravili vse potrebno za gradnjo škratovega doma, tudi orodje, in se napotili na delo v gozd. Otroci so z navdušenjem sodelovali pri iskanju primernega prostora za izdelavo bivaka in ko so ga s skupnimi močmi našli, se je pričela gradnja. Otroci so prinašali veje, palice, listje, lubje in praprot, vzgojiteljice pa smo pomagale pri konstrukciji iz vej in tako je nastal čudovit nov dom za našega škrata.
Iz lubja so mu sestavili tudi posteljico. Otroci so komaj pričakali dan, ko so se odpravili na lov za izginulim škratom. Pripravili smo orientacijski pohod. Do izgubljenega škrata v gozdu so jih vodila pisma, ki jih je nastavila ptička – škratova zelo dobra prijateljica. Pisma so bila nastavljena po celi poti do gozdne igralnice in novega škratovega domovanja. V vsakem pismu je otroke čakala naloga. Tako so se lahko razgibali in potelovadili, ko so se vključevali na cesto, so zapeli pesmico MOJ RDEČI AVTO, visoko dvigovali noge zaradi mokre in visoke trave na travniku, pred gozdom poiskali ključ za vstop v gozd, opazovali krošnje dreves, kjer je škrat izgubil kapico, nabirali so listke za škratov dom … Končno so prispeli do področja, kjer bi se naj izgubil škrat. Kar nekaj časa so ga iskali in nato ga je deček zagledal. Otroci so bili presrečni, da so ga našli. Pričakovali so, da bo škrat živ. Vendar jim je škrat že v naslednjem pismu razložil, da vedno, ko zagleda ljudi postane kot kip. Že naslednji trenutek, ko ljudje odidejo, pa spet oživi. Otroci so bili z razlago zadovoljni in so ga s pesmico ENKRAT JE BIL EN ŠKRAT pospremili do njegovega novega doma. Položili so ga na posteljo in zapeli pesem KO SI SREČEN.
V eni izmed skupin so škrata poskušali privabiti z jesensko čarovnijo, pri kateri so uporabili jesenske barve, z njimi poslikali pol lista in ga odtisnili še na drugo polovico. Kasneje so te čarobne barve izrezali v obliki drevesnih listov in si izdelali jesensko dekoracijo. V gozdu so nabirali naravne materiale: mah, praprot, lubje, kamenčke, storže, listje, vejice. Vse to smo dali v škratovo škatlo in se z njo igrali igro tipanja. Vsak otrok je dal roko v škatlo, prijel en predmet in preden ga je vzel iz škatle, je ugibal, kaj drži. Čez nekaj dni ja škrat res prišel na obisk. Zapeli smo mu pesem Enkrat je bil en majhen škrat, on pa je vsakemu otroku nekaj povedal na uho. Otroci, ki so zelo pozorno poslušali, so ga čisto zares slišali. Vsi skupaj smo ga odnesli pred vhod, saj je želel nazaj v svojo gozdno hiško, ki smo jo izdelali zanj.
Mlajši otroci so škrata spoznali, ko jih je obiskal v vrtcu, listali so slikanice o škratih in prisluhnili pripovedovanju zgodbe o škratih. Ker so ga še želeli videti, smo se odpravili v gozd, da ga poiščemo. Z nalogami kot so prepevanje pesmi o živalih, ki so jih srečali na poti, opazovanjem dreves in naštevanjem delov drevesa, gibanjem s posnemanjem drevesa, nabiranjem listkov, so se igrivo približevali škratovemu domovanju v gozdu. Tudi najmlajši, z vozičkom. Po poti so našli tudi škratovo kapico in nogavičke, ki jih je izgubil, in jih nesli v njegov dom. Opazovali so bivališče, ki so ga za škrata pripravili starejši otroci, pozdravili škrata, ki so ga lahko tudi pobožali ter mu skupaj z vsemi otroki iz vrtca zapeli pesem Enkrat je bil en majhen škrat (Lenčka Kuper).