TEDEN BREZ TV IN RAČUNALNIKA OD 24.1. – 28.1.2022

SKUPINA ZVEZDICE

V tednu brez televizije in računalnika smo namenili posebno pozornost senzorni stimulaciji otrok. Vzgojiteljice smo pripravile različne dejavnosti, ki so vzpodbudile otrokova čutila. Za ta namen smo izdelale različne pripomočke za tipanje,  za katere se je izkazalo, da dobro vplivajo tudi na razvoj fine motorike.  Uživali so v igrah tipanja polnjenih vrečic, božanja plišastih živali. Uporabili smo tudi knjige v katerih so otroci lahko potipali ilustrirane živali.  Zelo radi so ustvarjali z tipanjem barve skozi vrečko in nastali so čudoviti ptički. Igrali so se z razsipnimi snovmi, kot so pesek, prosena kaša, kamenčki … Hodili so po čutni poti iz koruznih klasov. Koruzo so poskusili tudi luščiti, kasneje smo pa z njo nakrmili koze v bližini vrtca. Radi so posnemali oglašanje živali, zvoki narave jih pa niso pritegnili. Okušali smo kislo in sladko, dejavnost je bila zelo kratka, vsi so pa sodelovali in poskusili. Dejavnosti z zvočni knjigo in petjem pesmi o živalih so bile zelo uspešne, trajale so tudi do pol ure.

Zapisala: Manuela Leben Bezjak.

SKUPINA SONČKI

Teden brez TV in računalnika med 24. 1. 2022 in 28. 1. 2022 smo z otroci iz skupine »Sončki« obeležili z izvedbo socialnih iger. Izbrani otrok, pokrit z rjuho, je moral ugotoviti, kdo ga je poklical po imenu. Druga igra je bila, da smo bili medvedi, ki smo se prosto sprehajali po gozdu – igralnici. Na znak smo šli spat, eden izmed medvedov pa nam je izginil v medvedov brlog in ko smo se prebudili, smo morali ugotoviti, kateri. Vzgojiteljica ga je skrila pod veliko rjuho. V skupini smo imeli na obisku starša enega izmed otrok, s katerim smo skupaj zaplesali ob ljudski pesmi »Ringaraja« in se igrali s senzoričnimi vrečkami. Otroci so ob njih odkrivali različne oblike, teksture, zvoke, vonje, .. Igrali smo se še z oluščenimi koruznimi storži. Iz njih smo sestavljali stolpe.

POSKUSI S SNEGOM IN LEDOM

Otroci so skozi okno opazovali padanje snežink. Potem so sneg opazovali v igralnici v plastični banici. Sneg so tipali in poskusili napovedati, kaj se bo z njim zgodilo ter kakšen je – mrzel, bel, … S snegom so se igrali, ga nalagali z žličkami v posode, ga presipavali, mečkali in naredili snežaka. Opazovali in tipali so ledene ploskve v igralnici ter napovedovali, kaj se bo z njimi zgodilo in komentirali, kakšne so – mrzle, gladke, … S tempera barvo in čopičem so slikali po njih. Otrokom smo pripravile zamrznjene barve. Tako so otroci slikali z barvnim ledom in nastali so prekrasni izdelki.

Zapisala: Blanka Pavlović

                                                                                          

SKUPINA OBLAČKI

V tednu od 24.1. do 28.1.2022 so otroci spoznali različne rajalne, prstne in gibalne igre. Z igrami so se otroci seznanili na novo in jih v večini dobro osvojili. Vse igre so bile otrokom zanimive, najmanj pa jih je pritegnila igra Ali je kaj trden most. Predpostavljam, da zato, ker je ta igra nekoliko primernejša za starejše otroke. Najbolj sta bili otrokom všeč rajalna igra Bela Lilija in igra Konjiček kdo te jaha.

Otroci so spoznali naslednje igre: gibalna igra Dan-noč; Ali je kaj trden most?; miselna igra Leti, leti; ljudska rajalna igra Bela, bela lilija; Ristanc; Konjiček, kdo te jaha?

Zapisala: Manuela Majhenič.

SKUPINA MEHURČKI

Mehurčki smo se v tednu brez TV in računalnika veliko gibali na prostem v naravi. V gozdu so otroci izvajali naravne oblike gibanja, opazovali, raziskovali in občudovali naravo v vsej njeni raznolikosti. Se igrali z vodo, izdelovali ledene slike, poskrbeli za hrano naših ptic, se s čevlji drsali po zaledenelih lužah …

Prav tako smo izvajali tudi različne gibalne igre, igre poštevanja, se igrali družabnih iger Tri v vrsto, Jenga, Človek ne jezi se, Črni Peter …

Pri jezikovni dejavnosti so otroci preko namiznega gledališča kamišibaj spoznali pravljico Živali pri babici Zimi, izdelovali lutke, se z njimi igrali in jih animirali.

Imeli smo tudi načrtovan obisk mamice, ki prihaja iz Urugvaja, da bi nam predstavila kakšno igro, ki je značilna za njihovo deželo, vendar se je mamica opravičila in dejavnost smo prestavila na ugodnejši čas.

V tem tednu sem otrokom tudi predstavila dejavnost, ki se nanaša na ohranjanje kulturne dediščine našega kraja – Mali folklornik. Otroci so bili navdušeni, saj so od blizu spoznali odraslo folklorno obleko, se pozibavali v ritmu polke in usvojili besedno igro »Slepa muha.«

Zapisala: Martina Šoštarič

Slepa muha

Slepa muha, kaj si jedla?

Drobno kašo za kosilo.

Kje pa imaš žlico?

Po vodi mi je utekla.

Bejž` jo lovit, če ne ti damo po rit!

SKUPINA MAVRICA

V tednu brez računalnika in televizije smo otroke k pogovoru motivirali s pomočjo uganke. Otroke je bilo potrebno spodbudili z dodatnimi namigi, da so uganko rešili. Sledil je pogovor ob fotografijah na katerih je bila prikazana različna IKT tehnologija. Fotografije so prikazovale otroke, ki so preživljali čas pred različnimi zasloni (televizija, telefon, računalnik, tablica). Otroke smo spodbudili, da so bili pozorno na mimiko otrok, kateri so bili pred IKT napravami. Ugotovili smo, da so vsi otroci glede na izraze bili v »svojem svetu« – odmaknjeni iz realnosti. Preko teh fotografij in pogovora smo spoznali pasti sodobne tehnologije. Nekaj otrok je povedalo, da imajo svoj telefon. Iz pogovora z otroki pa je bilo razbrati, da kar veliko časa preživijo pri IKT napravah. Otroke smo povabili, da poskušajo v tem tednu čim manj časa preživeti pred televizijo, računalnikom, tablico ter telefonom. Ponudili smo jim različne dejavnosti, ki lahko nadomestijo IKT opremo. Izdelovali smo igrače, spoznali, kje lahko najdemo navdih za izdelovanje igrač ali za igranje različnih iger.

S pomočjo origamija smo si izdelali televizor. Liste z navodili za izdelavo origamija so si otroci odnesli domov, da bi jih naredili še skupaj s starši.  Skupaj smo telovadili, plesali… ugotovili smo, da je dejavnosti, ki lahko nadomestijo televizijo veliko.

V tem tednu smo k sodelovanju povabili tudi starše. Povabili smo jih, da bi nam predstavili kakšno zanimivo igro ali drugo dejavnost. Z individualnim pristopom k staršem sta bila dva izmed njih pripravljena sodelovati. Vendar sta oba starša predvsem zaradi PCT pogoja svoje dejavnosti prestavila na poznejši čas.

Po pogovoru, ki smo ga vodili vsak dan z otroki smo ugotovili, da so nekateri kljub spodbudi, da čim manj časa preživimo pred televizijo svoj prosti čas večinoma preživljali z elektronskimi napravami. Tudi starši so iskreno povedali, da jim ne uspe otrok odvrniti od omenjene tehnologije.

Eksperimenti z vodo in ledom

Opravljali smo poskuse z vodo in ledom.

  1. Otrokom smo s poizkusom pričarali pravo snežno nevihto. Za snežno nevihto smo potrebovali, vodo olje, jedilno barvo in tempera barvo ter šumečo tableto. Otrokom je bil eksperiment zelo všeč. Spodbudili smo jih, da ga poskušajo narediti tudi doma skupaj s starši.
  2. Vsak izmed otrok si je izbral figurico, ki jo je potisnil v balon in balon napolnil z vodo. Balone smo odnesli pred teraso igralnice in čakali na rezultate.
  3. Prav tako smo napolnili  posodo za led z obarvano vodo ter v njo potisnili leseno palčko. Tudi to smo postavili na teraso in opazovali kaj se dogaja.
  4. Na opazovalnih sprehodih smo opazovali zaledenele mlake, kapljice vode, poledenelo cestišče. Spoznavali smo kaj se zgodi, če hodimo po poledenelem parkirišču, opazovali smo kako se led raztaplja s pomočjo soli.

 Na žalost so nam otroci popokali balone in odnesli figurice. Baloni, ki so ostali so se sčasoma zaledeneli. Skupaj smo ugotavljali zakaj se je voda spremenila v led. Z ledenimi kockami pa smo risali na  risalni list.

Zapisala: Andreja Žnidarič